maaikedonders.reismee.nl

Maaike goes down to Cape Town!

Hallo lieve volgers!

Morgen is het zover.... dan start mijn reis naar Zuid-Afrika!!! :D

Zoals ik in mijn vorige verhaal had verteld heb ik een tentamen gemaakt over de cultuur en geschiedenis van (Zuid-)Afrika. Dit tentamen heb ik afgerond met een 7.4, de boekpresentatie met een 9.6 en het projectplan is goedgekeurd met een 6.8! Nu dit is afgerond moet ik alleen nog zorgen dat mijn koffer op tijd is ingepakt en vooral dat ik niks vergeet.

De afgelopen week is nog erg hectisch geweest. Een student uit het eerste jaar had voor ons een schoen inzamelingsactie gehouden waarbij ze 300 paar schoenen heeft opgehaald. Dit is natuurlijk hartstikke lief, maar wij moeten die schoenen wel meekrijgen zonder extra bagage te kopen. Iedereen mocht eigenlijk 30 kg ruimbagage en 7 kg handbagage meenemen. Dit is aangepast naar 18 kg voor je eigen koffer, 12 kg voor een koffer met schoenen en materialen en 7 kg voor je handbagage. De 300 paar schoenen zijn dus verdeeld over alle koffers. Het enige nadeel hieraan is dat het mij waarschijnlijk nooooit gaat lukken om maar 18 kg mee te nemen... haha

Morgen zal ik thuis rond 12u vertrekken om uiterlijk 15u op schiphol te zijn. Hier gaan wij onze mini demo (deze is te zien op onze Facebookpagina) dansen en afscheid nemen. Daarna door de douane, wat laatste dingen bespreken, lang wachten en dan het vliegtuig in. We vliegen om 18:20u en landen om 13:00u de volgende dag in Kaapstad. Tussendoor maken we een stop in Istanbul.

Mijn volgende blog zal vanuit Kaapstad zijn en ik hoop dan ook iets meer en vaker te kunnen schrijven.

Tot over een paar dagen vanuit het zonnige Zuid-Afrika!

Liefs, Maaike

Reacties

Reacties

Kirsten

Hoi Maaike, zo te lezen ben je er helemaal klaar voor. Super leuk.
Wat goed dat jullie zo veel schoenen meenemen. Dat komt goed terecht hier.
Niet te veel spullen meenemen hoor. Wel een tip: het kan hier 4 seizoenen in 1 dag zijn! Dus beter van alles wat meenemen en laagjes over elkaar aan. En wat betreft mode...haha maak je daar niet druk om. Gewoon dragen wat lekker zit :-)
Tot snel xxx

Sabine

Whaaaa!! Nog één nachtje slapen! Spannend, maar super leuk! Zo te lezen ben je goed voorbereid dus dat gaat vast helemaal goedkomen. Heel veel plezier, succes met pakken en een hele goede reis gewenst!!

Pascale

Zo te lezen ben je er klaar voor.Goede reis en heel veel plezier.En succes met alles

Maaike Donders

Dankjewel voor de lieve reacties! ?

Margaret

Succes MAAIKE. Knuffel van jan en Margaret

Margaret Donders

Succes MAAIKE. Knuffel van jan en Margaret.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!