maaikedonders.reismee.nl

Home sweet home

Halloo allemaal,

Deze blog schrijf ik helaas weer vanuit het koude Nederland... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de kerstsfeer in de winter gezelliger vind dan in de zomer. Ik kon er in Zuid-Afrika niet helemaal aan wennen dat er overal versierde kerstbomen stonden met 35 graden haha.

Zoals ik in mijn vorige blog heb verteld heeft er afgelopen woensdag bij Life Zone Soccer een groot afsluitingstoernooi plaatsgevonden. Hieraan deden niet alleen de kinderen van LZS, maar ook de kinderen van Keep Them Safe (zwemlessen Langa) mee. We hadden drie categorieën, jongens onder de 15 jaar, meisjes en de senioren. Ik was coach van het team 'Liverpool' in de categorie jongens onder de 15 jaar. In de finale hebben we met de penalty's gewonnen en hebben we de trofee bemachtigd! :) Nadat alle kinderen weg waren hebben we ook nog een soccer match gehad tussen de studenten van Fontys en de trainers van LZS. Deze wedstrijd hebben we helaas verloren haha. Woensdagavond hebben we onze reis afgesloten met een super leuke stapavond in het kleine cafeetje waar iedereen ons inmiddels kende.

Donderdagochtend hebben we allemaal onze koffers ingepakt en afscheid genomen van het prachtige Kaapstad. We zijn nog even naar Bo-Kaap gereden dat bekend staat om de leuke gekleurde huisjes en hebben daarna gelunched in een mooi park. Helaas moesten we rond 15u alweer op het vliegveld zijn om terug naar huis te gaan. Om 18u zijn we vertrokken richting Istanbul waar we rond 06u zijn aangekomen. We hebben een vlucht gehad met veel turbulentie en het vliegtuig heeft een doorstart moeten maken vlak voor de landing. Verder heb ik gelukkig veel kunnen slapen en was de vlucht zo voorbij.

Vrijdagochtend rond 11u zijn we aangekomen op Schiphol. Nadat iedereen zijn koffers had hebben we afscheid genomen en is iedereen naar huis gegaan. Het was fijn om die avond weer in mijn eigen bedje te liggen. Zaterdagochtend schoot ik wakker met de gedachten 'waar ben ik?!' Ook zette ik tijdens het douchen automatisch de kraan uit haha. Zo zie je maar hoe snel je aan dingen kunt wennen.

Wat heb ik een fantastische reis gehad!! Woorden schieten te kort om dat gevoel te beschrijven. Ik heb heel veel gelachen, enorm genoten, nagedacht, gesprekken gehad met de mensen daar, gedanst en ben het een ander gaan beseffen. We hadden een super leuke groep en waren op het einde allemaal heel close met elkaar. Ik hoop dan ook zeker dat dit contact blijft.

Dit was helaas mijn laatste blog want voor mij zit het erop. Na de kerstvakantie gaan we nog evalueren, presenteren en moeten er nog een paar dingen ingeleverd worden. Vanaf februari is de minor officieel klaar en zullen mijn normale lessen weer beginnen.

Dank jullie wel voor het volgen van mijn reis en voor de leuke reacties. De foto's heb ik inmiddels op mijn blog kunnen zetten. Ik heb een selectie moeten maken, omdat het er anders te veel waren :D

Liefs, Maaike

Reacties

Reacties

Kirsten

Hele mooie foto's. Leuk dat wij er ook bij zitten :-) xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!