maaikedonders.reismee.nl

I don’t want to go home

Hoihoi,

De laatste dagen zijn helaas in zicht. Donderdag aan het einde van de middag zullen wij terug gaan richting Istanbul en daarna doorvliegen naar Amsterdam. Hier komen wij vrijdag tussen 10 en 11u aan.

Afgelopen vrijdag hebben we de Lionshead beklommen. Deze tocht was leuker en makkelijker dan de Tafelberg. Wat hadden we een prachtig uitzicht! Hierna zijn we nog naar een lokale markt geweest om wat souveniertjes te kopen.

Zaterdag zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Eerst zijn we omhoog gelopen naar de vuurtoren en hebben daarna een wandeling gemaakt van ongeveer 45 min naar het meest zuid-westelijke punt van Afrika. We zijn ‘s avonds met zijn allen op stap geweest in Kaapstad waar we voor de hoogste omzet ooit hebben gezorgd in de betreffende kroeg (haha).

Zondag zijn we naar het strand geweest waar we allemaal hebben uitgekaterd. Het waaide erg hard die dag waardoor een groot deel van de groep naar de pinguïns is gegaan. Ik ben op het strand gebleven, omdat mijn nicht en twee achternichtjes zouden komen. Mijn nicht woont nu 9 jaar in Zuid-Afrika dus het was echt super om haar en de twee meiden weer te zien! We hebben een leuke middag gehad en het was heel fijn om weer even bij de kletsen! ??

Maandag zijn we begonnen aan het project ‘keep them safe’. Bij dit project gaven we op verschillende niveaus zwemlessen, dus van nog niet het water in durven tot de echte zwemslagen. We hadden niet veel materialen dus we moesten een beetje creatief zijn. De meesten hadden in de supermarkt grote flessen water gehaald, omdat het water hier uit de kraan heel erg naar chloor smaakt. Deze flessen hebben we bij de kinderen onder de shirts gestopt om ervoor te zorgen dat ze bleven drijven. Het project van keep them safe duurde voor mij helaas maar 2 dagen, omdat ik vorige week mijn eigen project had.

Morgen hebben we een groot toernooi als afsluiting en gaan we (natuurlijk ?) op stap! Donderdag zullen we helaas alweer de koffers in moeten pakken.

De WiFi ligt er vaak uit op de locatie waar we zitten dus het lukt me niet om alle foto’s bij te werken. Dit zal ik alsnog doen wanneer ik weer thuis ben.

I don’t want to go home ?

Liefs, Maaike

Reacties

Reacties

Martin Tasker

Hele fijne rapportagen en prachtige foto's. Geniet van je laatste paar dagen in Zuid Afrika en maak zo veel mogelijk meer foto's en video's voor een mooie archief in jouw computer.

Kirsten

Mooi verhaal weer Maaike. Het was super leuk je te zien.

En je bent altijd welkom bij ons. Lekker vakantie adresje in Zuid-Afrika :-) xxx

margaret

Mooie verhalen en leuke fotos.Tot snel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!